Välkommen till min blogg! :) Här får ni följa mig och min vardag men också vänner, mode mm... :)

Alla inlägg under augusti 2010

Av Manda - - 30 augusti 2010 18:05

Augusti testet.
gör det innan augusti tar slut!

kärlek
är du kär? Tror d :)

har du dumpat någon?nej
har du blivit dumpad? nepp
hur många förhållanden har du haft? 0
har du verkligen varit kär?Aadåå ;)

 har du sagt jag älskar dig utan att mena det? nope

 är du rädd för kärleken? ibland
har du blivit kär i en bästa kompis? nepp
 
badgirl/badboy
har du rökt? jaa :)
Har du snusat? nepp
är du beroende? nää int av nån av dom...
har du varit full vid fel tidpunkt? Tyvärr har int vari full nångång
har du varit otrogen? nepp
har du hånglat med fler än 5 personer? nepp
har du hånglat med fler än 10 personer? nepp
har du haft camsex? nejj
har du spelat klädpoker? Säkert

tycker du att det är coolt att supa? Nejj

 
utseende
hur lång är du? 156 cm :)
ögonfärg? brun
hårfärg? mellanblond med ljusa slingor
stil? öhh??

är du nöjd med ditt utseende? ibland
är du mogen? jaadåå :)
skriver låtar/dikter? nepp
du kör handboll/basket? nepp
du kör fotboll/innebandy? nedåå, spelar nångång här hemma :)
du är ofta med kompisar? Jepp :)

du spenderar mer än 6 timmar på datorn/tven väldigt ofta? Nejj

du tycker om att
[x] kramas
[/] pussas
[x] prata
[x] sova
[ ] gå upp tidigt
[/] lyssna på musik
[/] lyssna på musik i hörlurar
[/] vara på stan
[ /] vara ensam
[x] vara med kompisar
[x] vara kär
[x] vara hemma
[x] shoppa
[/] se på film

Har tråkit så därför gjorde jag detta testet :) Gör det du oxå!! 

// Mandaa

Av Manda - - 30 augusti 2010 17:03

Tjena Bloggläsare!!  

 

Dagen började med att jag steg upp 05.45, åt frukost, klädde på mig och sen skjutsade farsan mig till busstationen så startade bussen 07.05 till skolan. Första timmen hade vi historia förhör gick nu sådär får hoppas man får godkänt iaf då e jag nöjd :) och sen hade vi geografi och sen mat, efter maten så hade alla 1:or utedag vid "Töysbacka" så alla skulle lära känna varandra bättre, då vi kom dit efter att vi hade promenerat dit så var det en vildmarksguide där som hade förberätt 4 olika hinderbanor åt oss, dom var roliga men svåra men mitt lag vann åtminstone till sist med ungeför 52 000 poäng, YIIPPIE!!  

Sen fick vi sluta halv 2 och bussen gick först 3 hem så det blev att sitta och vänta på bussen då i en timme typ :/ var hemma vid 4 tiden. Har just varit i duschen och ska bara ta det lungt resten av kvällen + att jag skall packa lite oxå för imorgon efter skolan sticker jag till min kusin för båda slutar halv 2 så då sover jag över där till onsdag så kmr troligtvis inte blogga dåå...

--------------------------------------------------------------------------------

Ursäkta för dålig uppdatering på senaste tiden, men har haft så fullt upp så har inte haft tid att blogga och så har jag varit riktit trött på kvällarna för att är hem så sent, Men trivs nog jätte bra vid Kronoby Gymnasium, men först var dte nog så att jag menade ringa till Yrkes elr Vasa och fråga om dom har någon ledig plats på merkonom,frisör elr beklädnad för orkade inte med gymnasium, men nu börjar det nog gå bättre, men funderar ännu fortfarande på om jag skall hoppa av gymnasie och ansöka till våren till Yrkes på beklädnad elr till Vasa på frisör, men om jag åker till yrkes så får man inte någon utbildning igentligen med att gå beklädnad så jag vet inte vad jag skall göra får se det sen :) Ska försöka skärpa mig med bloggandet, men lovar inget än men något inlägg dyker upp då och då kan jag lova   

Ha de braa!! // Mandaa

 

Av Manda - - 17 augusti 2010 18:15

Idag började skolan började mitt första år i Kronoby Gymnasium man var nog lite nervös inför första dagen eftersom att man får en helt ny klass och så var det en helt ny skola för mig men det gick ju åtminstone riktit braa!! :) Bussen startade 08.05 för vi började 9.00 så slutade vi 13.00 var hemma  13.45, så då cykalde jag iväg in till stan till Halppis för att köpa piltti mat o alpen som mellan mål att ta med till skolan för att vi har så långa dagar, och sen stack jag till mammas jobb och satt nu där en stund o diskuterade om första skoldagen o allt mellan himmel och jord, sen stack jag utanföre  Lindex för att vänta på Emmi som kom från skolan och jag skulle vara med henne en stund, vi stack till  Cafe Nemo där åt vi paniini och drack trip :)  Så stack jag hem sen där halv 5 tiden  :) 

Kraam // Mandaa

Av Manda - - 17 augusti 2010 18:09

Hej och välkommen till min blogg!

Här kmr jag att skriva om min vardag,shopping,resor och naturligtvis om mitt första år i Gymnasiet! :)

Om  ni vill fråga nåt e de bara att ta sig i kragen och skicka ett meddelande till mig i gästboken elr kommentera. Hoppas jag oxå kmr få några läsare iaf :)

Det här e min 3:dje blogg så nu skall jag försöka ta mig i kragen och ha denhär bloggen en stund så Lycka till till Mig! :)


Kraam // Mandaa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Mitt namn är Amanda men kallas Manda elr Manttu :) Bor i Finland i en liten stad Jakobstad som ligger i Österbotten.
Går första året i Kronoby Gymnasium, mina intressen är hästar,rida,umgås med vännerna och bara ta d lungt. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards