Välkommen till min blogg! :) Här får ni följa mig och min vardag men också vänner, mode mm... :)

Alla inlägg under november 2010

Av Manda - - 28 november 2010 13:49

   Första ljuset är tänt, nu återstår bara 3 ljus. Ha En Bra 1:a Advent!   


// Mandaa

Av Manda - - 20 november 2010 11:45

Alla läxorna är gjorda till måndag så de betyder att jag har hela helgen ledigt de  vi, gjorde dem på fredag i skolan på håltimmen och några här hemma   . Har gjort kemi läxan och tyckte det var kul eftersom jag förstår hur man ska räkna ut molmassan och så e jag GLAD eftersom jag kom på hur man sku göra matte läxan ut någon hjälp så matte e oxå ganska kul nu då jag fattar dt, typ första gången jag fattar matte på riktigt länge.   Så nu e jag ganska glad då jag har alla läxorna gjorda så nu blir det en chill helg med massa skojj!!   

// Mandaa


  

Av Manda - - 20 november 2010 10:03

Gomoron!!


Nu sitter jag här o chillar och har sjukt ben ännu från onsdagen då jag flög av Kitori då han blev rädd för något och skena iväg de sluta med att jag låg på marken med en häst som just galopperat över mig   så nu har jag fullt med blåmärken på benet.


Idag på dagen ska jag inte göra så mycket tror jag men sen på kvällen drar jag till Kronoby till Heidis med Pia och Emma kmr senare, kmr bli en kul kväll har jag på känn   .  Va ska folket göra idag då ??

Nu ska jag gå ner och äta något och dricka svartvinbärssaft och sen får jag se vad jag hittar på.

// Mandaa 



Av Manda - - 15 november 2010 18:15

Idag har våran nya period startat och jag är inte alls nöjd med schemat elr joo men inte med några ämnen mitt schema består av följande ämnen: Biologi, Matematik, Kemi, Psykologi och Engelska. Matte, Kemi och Engelskan skulle jag klara mig utan men annars är jag nog helt nöjd med period 3 och så har jag ju nästan alla lektioner med min kusin så det är ett +      Så nu har jag inte heller nåmera prov förrän om typ 5-6 veckor det    vi, hade sista provet på fredag.  

Ikväll blir det bara en hemma kväll med kanske en film eller vad jag hittar på.

Nu e det mindre än 4 veckor tills jag sticker till Haparanda med mina kusiner och mamma  + syrran, kmr bli skojj     Har börjat ångra mig nu lite om jag ska elr inte ska följa med :/

//  Mandaa

Av Manda - - 14 november 2010 12:22

Till världens bästa pappa! <3 Grattis på fars dagen! :)


     


// Mandaa

Av Manda - - 10 november 2010 17:11

Sitter och funderar på en sak om jag ska dra till bosund imr efter skolan till min kusin och vara där tills freda, så skulle jag och Emma kunna läsa tsm på hälsokunskapsprovet som vi har funderar på att göra  men så blev jag sjuk så nu vet jag inte nå mera om jag ska fara dit imr elr tänk om jag smittar ner dom!? :S fast jag har inte feber nåmera och är inte sjuk, och jag äter ju antibiotika så inte kan det smitta då väl!???

Tror nog nästan det blir så att jag drar dit imr så skulle måste börja packa lite nu och läsa lite på provet, huhuhu.....  ska väl gå bra   Idag stack jag nog till skolan för hade ingen feber så, känner mig mycket friskare och piggare nu så ska hoppas på att jag håller på att bli frisk nuu.     // Mandaa


   

   

Av Manda - - 9 november 2010 14:23

                


Efter att ha suttit i 2 timmar och pluggat på finskan , känns dt skönt att ha det över nu så man inte behöver plugga ikväll på det så nu har man kvällen ledig.     


// Mandaa

Av Manda - - 9 november 2010 10:55

    


Är fortfarande sjuk men var till skolan igår för jag hade engelska prov men det var nog jätte tungt att vara i skolan då man har 38 graders feber och riktit sjuk hals sen på kvällen stack jag till läkaren så det visade sig att jag har öroninflammation :/

Så idag är jag hemma från skolan och ska bara ta dt lungt men ska också försöka plugga på finska provet om jag bara orkar och så skall jag också dricka varm svartvinbärs saft som är jätte gott  :)

  

// Mandaa

Presentation


Hej! Mitt namn är Amanda men kallas Manda elr Manttu :) Bor i Finland i en liten stad Jakobstad som ligger i Österbotten.
Går första året i Kronoby Gymnasium, mina intressen är hästar,rida,umgås med vännerna och bara ta d lungt. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards