Välkommen till min blogg! :) Här får ni följa mig och min vardag men också vänner, mode mm... :)

Alla inlägg under september 2010

Av Manda - - 28 september 2010 16:33

 



  "Mama"

   Zorro


Igår var jag till Kållby stack till Lauras för att rida med henne så jag red Mama och hon Zorro. Vi hoppade lite små hinder eftersom det var första gången jag red på hennes häst men sen skall vi nog hoppa högre. På torsdag skall jag dit igen om det är bra väder och om jag slipper dit annars nästa vecka :)

Det här inlägget e bara nästan bilder men jag lovade ju att ni skulle få se bilder om jag fotat nånting och nu har jag fotat dem så fick bli ett inlägg av dem idag. // Mandaa

Av Manda - - 27 september 2010 12:48

Idag har jag haft geografi prov gick nu helt okej var ganska lätt fast jag trodde dt sku vara svårt. Slutade 12.10 idag ,vi var lediga från musiken då vi var på Mozartkonserten och så hade jag håltimme före, pappa kom efter mig och sen via stallet efter ridhjälmen och nu har jag just ätit och ska nu vara en stund på datorn och senare typ 5 tiden kommer Emma hit så kör vi tillsammans till Sursik för att träffa Laura och sen vidare till Kållby till Lauras så där ska vi rida och så skall jag mocka boxarna har inte gjort de på jätte länge. Längtar tills de blir kväll så man får dra iväg till Kållby ska bli jätte kul att rida på andra hästar oxå och inte bara på stallets hästar. Och sen då jag kmr hem ska jag se på Idol. 

Kameran är och laddas så den tar jag med ikväll om jag minns den så antagligen kmr det upp nå bilder sen från kvällen om jag fotat nånting    // Mandaa

  

Jag och Celina sommaren 2006 ( gammal bild)

Av Manda - - 26 september 2010 11:21

Här kmr ett kort inlägg.

Lördag kväll var jag med mina vänner Jonna, Linh, Rebecka och Matilda vi bakade skinkpaj och såg en film, senare stack vi ut ett varv till stan och sen stack vi hem   

Idag söndag ska jag läsa lite på gegga provet vi har imr och så kanske jag drar ut med Nora sen en stund om hon kan va. // Mandaa  


   Bjuder på bilden :)(gammal bild)

Av Manda - - 24 september 2010 17:07

Fredaaag idag! :D

 

Hade historia prov idag gick nu sådär hoppas bara på godkänt sen resten av skoldagen var jätte chill   

Ikväll så ska jag kolla Idol med Emmi så hon kmr hit senare ikväll, men måste nu snart se igenom geografi boken ett varv för har prov på månda men börjar redan idag kolla igenom lite vad som kmr för har ganska fullt upp imr såå :)

Idag är det skit väder har regnat precis hela dagen och kallt är det också, hoppas på bättre väder till måndag.

Trevlig helg önskar jag er!!   // Mandaa

  

 

 

Av Manda - - 23 september 2010 15:10

Idag har skolan varit riktit chill stack till Emmas 12.10 då lektionen slutade för att Henkka slutade då så bestämde emma sig för att dra hem på sama gång så frågade hon av mig om jag kmr till deras en stund så stack dit då skulle igentligen sluta 15.00 så missade modde och matte. Jag och Emma började läsa på Historia provet vi har imr men läste typ ingenting satt och talade om allt istället, så skall läsa nu ikväll. Halv 3 kom pappa efter mig till Bosund så då stack jag hem, han släppte av mig vid busstationen för hade cykeln där träffade Sandra vid busstationen skit länge sen man sett henne sist jag såg henne var i somras då vi hade sommarjobb så har inte sett henne sen dess så kul var det att se henne idag      Sen cyklade jag hem och har ätit nu och skall snart börja plugga till provet!  Så får se hur det går imr då hoppas bara på godkänt. // Mandaa

Av Manda - - 21 september 2010 15:37

Tjaa Bloggen!   

Idag var det skolan då men ganska chill dag ida oxå slutade halv 2 men satt i skolan till 3 och vänta på bussen.

Fick idag oxå ut min uppsats i modde fick 45p så är riktit nöjd och så i hissa uppsatsen fick jag 2/3 så är riktit nöjd med båda två :)

nu har jag just kommit hem och har ätit så skall nu dra och klippa min bror och senare ikväll sticker jag till Emmis på sminkparty! ett inlägg kmr senare ikväll om jag hinner.

 // Mandaa

 

Av Manda - - 20 september 2010 16:07

Här kommer nu ett snabbt inlägg för har lite bråttom.

En nyarbetsvecka har börjat skolan var chill idag hade musikprov sista timmen gick nu sådär e nöjd bara jag får godkänt   har inga läxor tills imorgon så det är skönt.

Ikväll skall jag sköta Nico o Isac så dom borde komma närsomhelst, tänkte dra till en lekpark med dom sen  // Mandaa

Av Manda - - 19 september 2010 12:43

Igår kväll va d då Mozart konsert i Kokkola som vi från musik gruppen var på, det tog 2 timmar-.- kul var det inte, menade somna ett antal gånger    men han som spelade piano jisses vad bra han var fattar inte att nån kan spela så snabbt som han gjorde :) men det positiva med konserten var nog då man fick träffa kompisarna.

Igår kom ju oxå Jaana hit för att hjälpa mig med en uppsats så nu e den klar, Tack Jaana för att du hjälpte mig!!   

 

Majken är här ännu så har varit till Permo dagis idag med henne och leka lite, o så har jag oxå läst lite på musik provet vi har imorgon, ikväll bär det av till Bosund   

Nu vill Majken jag skall komma och leka med henne så skall dra nu, Ha de bra! :D // Mandaa

Presentation


Hej! Mitt namn är Amanda men kallas Manda elr Manttu :) Bor i Finland i en liten stad Jakobstad som ligger i Österbotten.
Går första året i Kronoby Gymnasium, mina intressen är hästar,rida,umgås med vännerna och bara ta d lungt. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards