Välkommen till min blogg! :) Här får ni följa mig och min vardag men också vänner, mode mm... :)

Alla inlägg under oktober 2010

Av Manda - - 31 oktober 2010 10:31

Tänkte berätta om helgen lite   


Fredag: Gjorde inte så mkt, kollade film och lagade tacos


Lördag: Stack till Lauras med Emma en sväng och rida, kul var det!    och sen då jag kom hem var Fido här och sen så kollade jag film o var på datorn + att jag lagade lite läxor oxå


Söndag: Har lagat hk-föredraget jag har imr så nu e de klart, har inte hunnit göra så mycket annat, men det blir väl att dra till Bosund senare ikväll   


 // Mandaa 

Av Manda - - 29 oktober 2010 17:35

Har nyss varit till "Cittari" med Samu och köpa Tacos o lite annat som jag, hanna och samu skall käka ikväll de e ju endå FREDAG så då lyxar vi till de me tacos  och kanske en film. 


            = FREDAGSMYS! :) 



Matte provet gick riktigt bra tyckte jag och bokrecensionen gick nu sådär skulle ha kunnat vara lite längre men nog är jag NÖJD ändå    

Men nu är det äntligen helg och imr kmr Fido hunden som jag skall sköta 1 vecka.

Ha en bra helg!!    // Mandaa

Av Manda - - 28 oktober 2010 18:15

    Klickade hem denna ridjackan för kanske två veckor sen och nu har jag äntligen fått den, kmr att användas flitigt nu i vinter då det är kallt :) Jackan är från Hööks.

Är riktigt nöjd med köpet av denna underbara jackan    // Mandaa

Av Manda - - 28 oktober 2010 18:00

Håller just nu på med en bokrecension av romanen Onkel Toms stuga som jag inte läst klart ännu och inte kmr jag göra det heller, så får försöka skriva ihop något som skall vara minst 15 minuter långt och hoppas det går bra imr då vi har redovisningen av det och att jag får godkänt    Skall oxå öva till Matteprovet ikväll som vi har imr och hoppas att det går braa. Så detta inlägg blir inte långt för måste pluggapluggapluggaplugga ikväll -.-

Har oxå idag haft finska föredrag om fältharen, tycker nog det gick riktit bra så är riktit nöjd och nu har jag det undan :) 

 // Mandaa


  

Av Manda - - 27 oktober 2010 16:26

Sitter och väntar på att Nora skall dyka upp, hon ska nämligen hjälpa mig med en läxa och sen så drar vi antagligen till mäkken elr stan. 


Har finska föredrag imr om FÄLTHAREN och skall snart försöka hitta lite fakta om den och sen skriva ner allt på finska kmr att gå så bra *NOT* önska mig lycka till!! :)


Nu kom nora så skall dra, hejps :) // Mandaa


  

Av Manda - - 25 oktober 2010 09:37

Gomoron!   


Sitter med pyjamas ännu och har just ätit frukost. Idag blir det ingen skola, för vi har DAGSVERK så skall vara hemma och städa hela huset medan alla andra skolor sitter och pluggar röven av sig   . Då jag har städat ska jag väl börja laga mat och sedan vet jag inte vad jag hittar på men det lär väl synas. 

Så hoppas jag att jag får min Vinterridjacka idag oxå för inte kan det ta såhär länge för en jacka att komma från H:fors till J:stad, så hoppas hoppas den kmr idag! 

 

//  Mandaa



Av Manda - - 22 oktober 2010 19:39

Hemma efter en skojig dag i vasa med min underbara Laura   


Detta fick följa med mig hem:

                  


Tack Laura för en skojig dag i vasa måst nog göras om    nu skall jag kolla idol!  // Mandaa

Av Manda - - 20 oktober 2010 19:21

 Äntligen HÖSTLOOOOV !!!   

Känns faktiskt riktit skönt att vara ledig nu i 5 dagar!! :)

Imr blir det kanske ridning med Laura och på fredag till Vasa me hon och Emma ,nåt annat har jag inte hunni planera ännu vad jag ska göra på höstlovet   + att jag ska försöka hinna vara med mina vänner  oxå :)

Ikväll har jag varit till stallet var ganska rolit att rida idag men kan nog säga de e roligare att fara till Lauras och rida för där har man nån att tala med hela tiden + att vi har jätte kul då vi rider oxå så det är nog mkt roligare där, hoppas oxå att hon tkr de e roligt att ha nån att rida med.  Nu skall jag se på halv åtta hos mig! :) 

// Mandaa


  

Presentation


Hej! Mitt namn är Amanda men kallas Manda elr Manttu :) Bor i Finland i en liten stad Jakobstad som ligger i Österbotten.
Går första året i Kronoby Gymnasium, mina intressen är hästar,rida,umgås med vännerna och bara ta d lungt. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards