Välkommen till min blogg! :) Här får ni följa mig och min vardag men också vänner, mode mm... :)

Alla inlägg under januari 2011

Av Manda - - 31 januari 2011 17:04

   Har nyss varit till Sportis och tränat med Laura och Emma  , skönt var det efteråt (Y). Nu är hemma här och kmr att stanna tills imr, skojj :). Nu ska vi ta och äta nåt och sedan ta itu med läxorna och finska uppsatsen och sedan ska vi kolla på Familjen Annorlunda. Hörs imr för nu ska jag chilla med Emma, Hejjsvejjs!! :) // Mandaa

Av Manda - - 30 januari 2011 13:09

Hej Bloggläsare! :)


Igår kväll så drog jag ut med Nora och många fler vi satt vid mäkken typ hela kvällen men vi var också ett varv till stan, det var kallt och blåsigt väder igår kväll :/. Men iaf hade jag nog en riktigt kul kväll.


På fredag var jag ju till Kronoby och se på BRÄND som sagt den var riktigt bra, så såg jag också Sandra där som jag sommarjobbade med förra sommaren, sjukt länge sen jag såg henne sist så var jätte kul att se henne igen   .


Idag så blir det nog bara en chill dag tror jag, drar kanske ut ett varv också i det här fina vädret. Så skulle jag behöva dra och köpa ett garnnystan för skulle vilja sticka ett par sockor till mig själv elr nån i familjen, har stickat ett par gråa sockor då jag gick på åttan elr nian så skulle vilja prova göra det igen, kanske jag drar till prisma ännu idag får se.


Imr efter skolan drar jag, emma och laura till gymmet och träna kmr bli så kul och efter det kmr emma hit tills tisdag och på onsda drar jag dit, jätte skoj (Y).

Detta blev ett ganska långt inlägg :). Nu ska jag dra hejsvejjs :) // Mandaa

Av Manda - - 28 januari 2011 15:55

Hej på er!! Nu är det äntligen helg (Y) Har haft en ganska så tung dag idag i skolan men jag överlevde den iaf :). Ikväll blir det att dra iväg en gång till idag till "Krombi" för att se på Base Camp teatern- Bränd som har premiär, min syster är nämligen med i den så självklart ska jag se den!! (Y) :) Ha en bra helg everybody! :) // Mandaa


  

Av Manda - - 27 januari 2011 20:19

Ikväll drog jag ut med Nora, vi stack till mäkken, prisma och stan och vid stan så kom en gubbe som kallas för "JESUSGUBBI" han är riktig rolig och har humor så frågade han av Nora och mig: "VILL NI TA EMOT JESUS, SÄG JA OCH SÄG EFTER MIG, JESUS ÄR HERREN HALLELUJA, HALLELUJA!!!!" haha^^ jag började gapskratta och jag gick bort därifrån. Han är typ varje dag i stan och frågar samma sak av alla, han är lite konstig, hehe ^^ 

Men skit kul kväll hade jag och Nora åtminstone.

Har varit ut varje dag sen förra veckan så jag tror mamma börjar få lite i "nerve" på mig då jag inte är hemma nå mera och hjälper till som jag var förr, men det ska de nog bli ändring på från nästa vecka. Nu är jag riktigt trött så ska se lite på TV nu och sen tar jag nog natten, godnatt    :)   // Mandaa



Av Manda - - 27 januari 2011 16:13

 


   

... dessa om jag hade pengar :)   Mörkblå jeans har jag länge velat ha och nu har jag hittat ett par som inte är så dyra och dom blommiga skorna till så blir det en fin sommar outfit, inte dom heller så dyra. Tror jag måste tala med mamma så kanske jag får dem ;)) // Mandaa 

Av Manda - - 27 januari 2011 16:08

Har ni smakat McDonalds nya mcflurry med toblerone bitar i??  Jag åt det förra helgen med en kompis och kan bara säga att jag kmr aldrig ta det mera, trodde det skulle vara gott med toblerone bitar i för det såg jätte gott ut men NEJ det var den äckligaste glassen jag någonsin ätit.   // Mandaa  



  

Av Manda - - 27 januari 2011 15:05

Kom just hem efter en lång dag i skolan men ändå chill, hade ju religions föredrag idag också och det gick nog riktigt bra (Y) och så var jag och tala med studiehandledaren om hur det blir i vår och lite annat. :) Så som de ser ut nu så är jag ledig hela nästa period så då ska jag väl antagligen jobba nånstans om jag får något arbete :) men ska och tala med henne på nytt nästa vecka. 

Ikväll blir det först att ta itu med läxor och sen vara med Nora kanske!! :) Hörs ikväll elr så imr :) // Mandaa

  

Av Manda - - 26 januari 2011 20:31

 Har fixat ihop en ny design nu som ni kanske märker, blev inte så bra som jag hoppats, men eftersom det var min första riktiga design jag gjort så är jag ganska nöjd endå :)) Nu blir det tv en stund och sen tar jag natten tror jag så jag orkar till skolan imr, ska och tala med studiehandledaren och ha ett religions föredrag imr, hörs imr.  Natinati :) // Mandaa


Presentation


Hej! Mitt namn är Amanda men kallas Manda elr Manttu :) Bor i Finland i en liten stad Jakobstad som ligger i Österbotten.
Går första året i Kronoby Gymnasium, mina intressen är hästar,rida,umgås med vännerna och bara ta d lungt. :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards